Udang pekasam....

Aku tak pernah makan pun udang pekasam ni.....ikan pekasam selalu le..... Masa tengah tunggu makcik-makcik ngan kakak aku beli kek lapis...aku nampak ada gerai kakak tu tulis ada jual udang pekasam..
Terus aku tanya Abang Leman best tak udang pekasam??..... Dia kata best kalo perah asam ngan cili..... Huuuu...menarik dan tertarik..... Aku sekarang memang suka nak cuba makan itu ini....kalo masa time sekolah dolu jangan harap.......haram aku tak nak....  Ikan pun nak makan bahagian ekor je...dekat-dekat ngan kepala aku takmo... Betapa sungguh memilih aku ketika itu......hahahaha!!!
Kakak tu jual RM1 sebungkus.... Daripada aku nak try sebungkus....aku terus beli 2 bungkus.... Okeh jugak udang pekasam nih....lebih kurang rasa cencaluk je.... Kalo yg suka makan cencaluk atau budu memang takde masalah nak makan udang pekasam ni.... Rugi ooooo kalo kita pegi jenjalan tapi tak cuba makanan kat tempat tu........ Tapi kalo ulat sagu idak ler aku nak cuba......lagipun haram makan..... Sekian....

Sebungkus RM1...

Udang pekasam setelah aku perah limau...
taruk cabai burung ngan bawang besor....


2 Comment:

JHaZKiTaRo said...

salam kenal.. rajin2, jemput singgah my blog 'Aku Sebutir Pasir' kalau nak baca my travelling experiences ke 45 buah negara.. :)

kekucingkatz said...

Salam.... wuuuu..bestnye travelling..